torstai 30. toukokuuta 2013

Dan Brownin uutuus

Mä olen suuri Dan Brown-fani ja häneltähän on ilmestynyt tällä kuulla uusi kirja Inferno. Tilasin kirjan ennakkoon, jotta pääsisin mahdollisimman nopeasti nauttimaan tuosta lukukokemuksesta. Mun kirjastosta löytyy kaikki Danin kirjat ja osan niistä olen lukenut useita kertoja (mm. Da Vinci -koodi ja Enkelit&Demonit).



Infernon tapahtumat sijoittuvat pääasiassa Firenzeen ja kuinka ollakaan - se sattuu olemaan yksi mun lempikaupungeista. Sekin oli yksi syy, jonka vuoksi olin niin innostunut tuosta kirjasta. Olen alunperin ihastunut Firenzeen silloin, kun innostuin renesanssiajan taiteista ja tieteistä. Ja Firenzehän on renesanssin kehto.

Kirjaa lukiessa seurasin kartasta, että missä päin kaupunkia ollaan milloinkin menossa. Huh, aivan meinasi tulla matkakuumettakin... Nyt pitäisi kyllä  ihan justiin päästä Piazza della Signorialle tai Duomon luo ja saada kuppi italialaista kahvia. Tästä linkistä pääsee mun parin vuoden takaiseen Firenze-postaukseen http://piijja.blogspot.fi/2011/03/toscanassa-osa-3.html



Inferno oli mielenkiintoinen ja taattua Dan Brown-tyyliä. Kirjassa siteerattiin tosin paljon Dantea ja ne kohdat olivat mun mielestä paikka paikoin aika raskaita lukea. Olen koittanut joskus aikaisemmin lukea Danten jumalaista näytelmää, mutta se jäi kesken, kun ei vaan kerta kaikkiaan ollut mun juttu.

Suosittelen kuitenkin kovasti kirjaa, kivaa kesälukemista varsinkin kaikille Firenze- ja Robert Langdon -faneille =)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti