torstai 29. toukokuuta 2014

Valokuvaseinä

Mulla on ollut olohuoneen yhdellä seinällä pitkään sellainen haasteellinen (=tyhjä) paikka, kun en ole löytänyt siihen oikein mitään sopivaa. Olen koittanut ripustaa tauluja ja kaikenlaisia sisustusjuttuja tälle seinälle, mutta mikään ei ole sopinut tai siis miellyttänyt mun silmää.

Asiaa aikani pähkäiltyä, sain sitten sellaisen idean, että jos laittasin seinälle mustavalkoisia matkavalokuvia mustissa kehyksissä. Mustia kehyksiä ei löytynyt kuin yhdet, mutta valkoisia sitäkin enemmän. No ei muuta kun musta spraymaali esiin ja maalaamaan.

Sopivien valokuvien etsimisessä menikin sitten aikansa, kun mulla on vieläkin muuton jäljiltä osa tavaroista hukassa. Kuvatkin löytyivät sitten vihdoin viimein, osa niistä oli valmiiksi digitaalisessa muodossa, mutta osa piti skannata. Teetätin kuvat hieman normaalia kymppikuvaa suurempina, jotta näkyisivät hieman paremmin. Ja lopputulos on tällainen:


Kuvat on valikoitunut siten, että jokainen noista paikoista on jättänyt mun mieleen jonkun ihanan tai kivan muiston. Tosin kaikki mun lempimatkakohteet eivät ole (vielä) tällä seinällä. Mm. Rooma, Lontoo  ja Tunisian Sidi bou Said puuttuvat vielä.


Kuvissa on seuraavat paikat:  Petra (Jordania), Pisa (Italia), Marrakesh (Marokko), Kairo tai oikeastaan Giza (Egypti), Firenze (Italia), Jerusalem (Israel), Pariisi (Ranska), Ateena (Kreikka) ja Efesos (Turkki).

Jokaisen kuvan alla on paikan nimi kirjoittetuna dymoteipille - se sopi jotenkin tosi hyvin mustien kehysten kanssa.


Kuvien joukossa on myös tuollainen matkustamiseen liittyvä sananlasku tai miksiköhän tuota nyt voisi sanoa... 


Mä tykkään, että tästä valokuvaseinästä tuli oikein hyvä ja se sopii huoneen muuhun sisustukseen ja värimaailmaan tosi hyvin.


Tämän postauksen myötä toivotan teille kaikille ihanaa ja aurinkoista kesää. Tämä blogi vetäytyy nyt pienelle luovalle kesätauolle.

2 kommenttia:

  1. Kauniisti olet taulut sommitellut. Kun niitä katselet ajatukset siirtyvät ihaniin matkakokemuksiin. Hyvää kesäkuuta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oikein ihanaa ja aurinkoista kesää sinulle!

      Poista