lauantai 3. syyskuuta 2011

Syyspäivä mökillä - autumn day at our cottage

Olen viettänyt tämän päivän meidän mökillä Kuorasjärvellä. Olen nauttinut täysin siemauksin kävely- ja marjastuslenkeistä, joita olen tehnyt meidän mökin takana olevaan metsään. Samaan metsään, jossa olen jo pikkutyttönä käynyt erilaisilla "seikkailureissuilla".

Syksy on ehdottomasti mun suosikki vuodenaika ja luonto on mun mielestä kaikista kauneimillaan nyt. Tässä muutamia kuvia, jotka olen ottanut tänään.

Kanervan kukat ovat niin kauniin värisiä.
Se oli aivan siinä ja siinä, etten heittäytynyt tälle sammalvuoteelle makaamaan, mutta sitten mä muistin sisiliskot ja kaikki muut öhkämönkijäiset, jotka asuvat metsissä...
Variksenmarjoja - tiesitkö, että variksenmarjat sisältävät runsaasti vitamiineja ja kuituja ja niiden kokonaisflavonoidimäärä on suurempi kuin millään muulla kotimaisella marjallamme (lähde Wikipedia).
Puolukoita on ihan hirmuisesti, mutta eivät ole joka paikassa vielä ihan kypsiä.
Juolukoitakin on paljon, mutta ne alkavat olla jo hieman ylikypsiä.
Sieniäkin on jo paljon - tämä on ainut sieni, jonka mä tunnistan ;)



Linnut suuntaavat jo muille maille vierahille - nämä taisivat äänestä päätellen olla hanhia.
Istuskelen mökin rannassa lempipaikallani.
Kotiin saavuttuani perkasin marjasaaliin. Puolukoiden lisäksi keräsin hieman juolukoita ja variksenmarjoja vähän niinkun kokeilumielessä.

Ihanaa syyskuuta teille kaikille ♥ Ehkä näin syksyn tullen ehdin päivittää tänne blogiini jotain sisustus-, askartelu- ja käsityöjuttujakin...

1 kommentti: